“VIKINGAS” PILOTINIS PROJEKTAS

Tranzitinių krovinių kontrolė yra labai svarbi tiek šalims, per kurių teritoriją gabenami kroviniai, tiek krovinių savininkams. Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos teritorijas kerta geležinkelio ir autotransporto transeuropiniai tranzito koridoriai, pagrindinis jų – Rytų-Vakarų tranzito koridorius.

Mišrusis traukinys „Vikingas“ – bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos geležinkelių, uosto krovos kompanijų ir Klaipėdos, Iljičiovsko bei Odesos uostų projektas. Traukiniu vežami 20 ir 40 pėdų konteineriai bei puspriekabės ir autotraukiniai (kontreileriai), kurie iš Skandinavijos bei Vakarų Europos šalių atgabenami jūrų transportu į Klaipėdos uostą, taip pat ir per Mukrano-Klaipėdos perkėlą ir vežami toliau į Ukrainą, Baltarusiją, Artimuosius Rytus, Kaukazą per Iljičiovsko bei Odesos uostus ir atgal.

Tranzitinių krovinių kontrolė – tai techninės ir programinės įrangos visuma, kurios pagalba kontroliuojami tranzitiniai kroviniai nuo pradinio taško iki paskirties vietos. Pagrindiniai tokios sistemos tikslai:

  • Tranzitinių prekių kontrolė;

  • Nelegalių ir kontrabandinių prekių kontrolė;

  • Nelegalų kontrolė;

  • Nedeklaruotų prekių ir krovinių kontrolė;

  • Pavojingų ir didelės vertės tranzitinių krovinių monitoringas realiu laiku.

Pilotinis projekto įgyvendinimo metu UAB „Inta“ pateikė visą reikalingą techninę ir programinę įrangą bei konsultavo visais organizaciniais ir techniniais klausimais atsakingas institucijas.

Fotoreportažas iš traukinio “Vikingas” sutiktuvių